Voorwoord

De afstelling van de wagen is zeer belangrijk voor het rijgedrag, het is immers de kunst om bij het racen snelle ronden af te leggen dus dit wil zeggen dat de wagen op alle stukken van de piste snel moet zijn.
Snel zijn op het rechte stuk alleen zal niet volstaan om de race te winnen.
Wie dus denkt dat hij er van afkomt met een zwaardere motor te steken en de beste batterijen heeft het goed mis.
Inderdaad het materiaal zal wel iets doen aan de snelheid van de wagen maar wie zijn wagen niet kan afregelen zal altijd moeten onderdoen voor rijders die dit wel onder de knie hebben.
Daarom dat we deze pagina gemaakt hebben om u te laten kennis maken met thermen en woorden die gebruikt worden bij het afregelen van de wagen, alsook waar u moet op letten bij het onderhoud want ook het onderhoud is zeer belangrijk.

Alles draait om hoe het gewicht van de wagen druk zal geven naar de banden toe, Stel u voor dat u gas geeft met de wagen wat gebeurd er dan met dag gewicht?
De wagen zal achterover hellen en zo druk zetten op de achterbanden, dit zal resulteren dat de acterwielen meer grip zullen krijgen dan de voorwielen, is het probleem dat je nu niet meer kan sturen dan spreken we over onderstuur bij het uitkomen van de bocht terwijl we op de gas gaan, het is nu aan de rijder om zijn wagen bij te regelen zodat hij terug stuur krijgt als hij de bocht uitkomt en ondertussen op de gas gaat.
Wat moet ik nu doen denkt u. Wel we kunnen u alles uitleggen op de site maar op het einde zal ervaring het enige zijn dat u het meeste kan helpen dus stel ik voor om langs te gaan bij een cub en daar om raad en daad te vragen.