Rijhoogte

Voor de rijhoogte hebben we een gouden regel, de wagen moet steeds kunnen in en uitveren. Dit is misschien wat raar om te horen maar stel u voor dat u de wagen zo hoog zet dat als hij op de grond staat en men steekt de vinger onder het chassis en men kan het chassis niet meer omhoog brengen zonder dat de wielen van de grond komen. Het resultaat is dat na een kleine oneffenheid in de piste het wiel dat er over gaan de grond niet meer raakt en het belangrijkste voor grip te krijgen is dat de band wel degelijk contact maakt met de ondergrond.

De rijhoogte word gemeten van de onderkant van het chassis naar de grond toe.

Het draait weer allemaal om de gewichtsverdeling en inderdaad het deel dat het laagste staat van de wagen zal meer grip krijgen dan het andere.

Staat het voorste van de wagen iets lager dan het achterste dan krijgt men meer grip vooraan en ook meer stuur.

Staat het achterste van de wagen iets lager dan het voorste dan krijt men meer grip achteraan en een rustigere wagen maar misschien ook onderstuur.