De zender afregelen

De zender afregelen is het eerste wat je doet nadat je wagen volledig in elkaar zit met alle elektronica er op.
Het is wel het belangrijkste van al en waar ik dan ook de meeste mensen zie mee sukkelen.
Als je dit niet kan zal je wagen nooit optimaal rijden!!!!!!!

We zullen beginnen bij het begin, bespaar nooit op een zender want het is meestal het enige dat nooit stuk gaat.

Allereerst kijk je of alles juist staat op de zender.

Trim en subtrim op 0.
Dualrate op 100%
Gas en rem, stuur links en rechts op 100%

Zet de wagen met zijn wielen niet op de grond maar zet hem op een doosje of hou hem in de hand.
Zet je zender aan en dan de wagen. ( als de wagen begint te draaien regel dan eerst je regelaar af vooraleer je aan de zender komt ).
Het is de bedoeling dat de motor niet draait als de gas op de zender op 0% staat, regel steeds je regelaar naar je zender en niet andersom.
Neem de handleiding door van de regelaar en doe de setup van de regelaar, waarom we hier geen uitleg bij geven is simpel, niet elke regelaar is hetzelvde dus even de handleiding raadplegen.

Nu dit gedaan is gaan we over tot het afregelen van het stuur, als de wagen aanstaat en de zender op dan moeten de voorwielen van de wagen mooi in het midden staan ( de wagen moet dus mooi recht rijden) is dit niet het geval controleer dan uw servo af hij niet uit het center staat, is der maar een klein verschil regel dit dan bij met de subtrim op de zender. ( de gewone stuurtrim dient om tijdens de dag een kleine aanpassing te maken als de wagen afwijkt )

Ga in het menu naar het end point adjustment en stuur volledig links ga met de % meer of minder totdat de wielen op hun maximum kunnen sturen zonder dat de cervo staat te zoemen.
Doe dit ook naar rechts.

Als u later rijd en u wil minder stuur dan verminderd u dat via de Dualrate zo is het steeds langs links en rechts evenveel.

Een handige tip is dat we tijdens het rijden de stuuruitslag zodanig regelen dat we juist genog stuur hebben, overstuur = trager door de bochten.