De Rijhoogte

De rijhoogte is de afstand tussen de onderkant van de wagen en de ondergrond waar hij op rijd.
De rijhoogte word steeds gemeten met een rijklare wagen dit wil zeggen dat de batterij er inzit.
Om de rijhoogte te meten hebben we nodig : "Set-up Board" (vlakke plaat) en de "Ride height gauge" (hoogte meter).

De Rijhoogte meten

- We zetten de wagen op het Set-up Board (rijklaar zonder body).
- we duwen de wagen tot hij met zijn bodemplaat op het set-up board komt en laten hem teug uitveren.
- we meten de hoofte van de bodemplaat op zijn laagste punt vooraan en achteraan.

De Rijhoogte bijstellen

De rijhoogte word geregeld met de veringen door deze op of af te draaien.
Let wel op dat men de droop vijzen genoeg uitdraait als men de wagen hoger zet dat deze dit niet belemmeren.

Tip: Rijhoogte veranderd? Kijk zeker de droop na want de rijhoogte heeft invloed op de droop, regel de downstops opnieuw bij.

Effect Rijhoogte

Lage rijhoogte - Geeft meer grip.
- Goed voor pistes die zeer vlak zijn.
Hoge rijhoogte - Minder grip.
- Goed voor niet vlakke pistes.

Tip : Zet de wagen niet te laag want als hij tijdens het rijden de grond raakt heb je een inorm verlies van grip.