Spoorbreete

Met de "spoorbreete" bedoelen wel hoe vreed de wagen is gemeten van de buitenkanten van de wielen.
Meestal is dit 190mm voor een touring car, nu bepaalde wagens laten toe dit smaller of breder te maken.
Soms door middel van stukken die men tussen steekt of weg laat andere dan weer door ander armen te steken.
Dit hangt af van metk tot merk.

Effect van spoorbreete

Spoorbreete vooraan.

Breder. - Minder zijdelingse grip.
- Meer onderstuur.
- Minder agersief in het sturen.
- Gaat griprol tegen.
Minder breed - Meer zijdelingse grip.
- Werkt onderstuur weg.
- Meer agersief in het sturen en senllere respons.
- Griprollen kan toenemen.

Spoorbreete achteraan.

Breder. - stabielere wagen.
- Minder stuur.
- Gaat griprol tegen.
- Geschikter voor pistes met veel grip
Minder breed. - Minder stabiele wagen.
- Meer stuur.
- Bevorderd griprol.
- Geschikter voor pistes met minder grip